XII Jornada ACES. L’experiència del pacient com a eix del canvi. Impacte directe a les organitzacions sanitàries

Associació Catalana d'Entitats de Salut

9.00 - 15.00 h / Edifici Telefónica Diagonal 00 (auditori) | Pl. Ernest Lluch i Martin, 5. Barcelona

13/06/2024 - 12/06/2024

En l’àmbit de l’atenció sanitària, ha canviat la relació amb usuaris i pacients. Actualment són més exigents, estan més ben informats/des, i si poden, seleccionen a qui confiar la seva salut.

Les organitzacions sanitàries tenen els objectius d’oferir valor i aportar solucions als problemes de salut de la seva clientela. Però aquest “valor” no és un element objectiu, clar i mesurable.

Es tracta, per contra, d’una interpretació en clau emocional de com els i les pacients se senten quan són atesos a l’hospital o consulta, on la seva valoració més exacta es basa en la seva experiència.

Posar als pacients al centre de qualsevol decisió estratègica, ajuda no només a tenir un coneixement de què requereixen, sinó també de prendre mesures de millora per tal d’adaptarse a les necessitats reals de l’organització.

Durant aquesta jornada, es tractarà l’àmbit de l’experiència del pacient com un tot, on a través de testimonis tant reals amb models inicials com contrastats, l’experiència del pacient té un impacte directe en tots els aspectes de les organitzacions sanitàries. Així mateix, es comptarà amb persones expertes en diferents àmbits relacionats amb l’experiència del pacient.